Sömn-challenge!

Ni som någon gång har gått i skolan minns väl hur det var på loven? Plötsligt satt man uppe på natten och sov bort hela dagen. Problemet med detta levnadssätt uppstår först då skolan börjar igen. Förra året efter jullovet kom jag på en genialisk idé. Om jag håller mig vaken hela natten innan skolan börjar slipper jag gå upp efter alldeles för lite sömn. Detta funkade fint fram till vid lunchtid första skoldagen. Plötsligt gick jag runt och sjöng Ted Gärdestad-låtar. Jag började blanda ihop texter från hans olika låtar och bråkade med mina skolkamrater när de påpekade att jag sjöng fel. Under eftermiddagen blev jag bara tröttare och tröttare och när jag kom hem hade jag sprängröda ögon och kände mig smått illamånde av tröttheten. Men Zuzan, varför berättar du den här historien? Det var ju ett år sen! Jo, jag vet men igår kväll hade jag ett roligt telefonsamtal med Rana:

Rana: Zuzan, jag kommer aldrig kunna somna inatt!
Zuzan: Gör inte som jag gjorde förra året, det var hemskt!
Rana: Ha Ha men det är bara för att du är så svag...(hånskratt)
Zuzan: Okej Rana, jag utmanar dig att inte sova inatt så får vi se hur cool du är imorgon i skolan.
Rana: HA! Jag antar utmaningen!

Vi kom överrens om att Rana skulle skicka ett sms till mig en gång i timmen hela natten ända fram till morgonen för att intyga att hon fortfarande var vaken.

Min inkorg imorse:

Rana kl 04:16
Hallå Zuzan. Fortfarande vaken...Trevligt.

Rana kl 05:19
Hejsan. Jag är fortfarande vaken jag kollar på ett asroligt program, rockschool. Hahaha.

Rana kl 06:06
Och nu har jag varit vaken hela natten..Kollar på nyhetsmorgon. Kommer vara i tid iaf haha. Förhoppningsvis.

Rana kl 06:19
Det snöar ute!!!

Hatten av för Rana, hon klarade det! Hon verkade inte överdrivet trött i skolan. Vi kom fram till att hon kanske är en robot..

Zuzan


Kommentarer
Postat av: Mischka

Hej!



Hej, jag har kollat in din blogg lite då å då. Jag tänkte att vi kunde prenumerera på varandras blogg, då får vi båda en ny prenumerant å tjänar alltså båda två på det:) Ha det fint!



http://miischka.blogg.se

2009-01-22 @ 15:08:31
URL: http://miischka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0