GAAAH, jag får cravings...

Jag har aldrig varit den som läser bloggar. Har tittat in på Blondinbellas blogg någon gång då och då och konstaterat att den fortfarande är hjärndöd. Anledningen till att gör detta är att jag vill kunna veta vad jag snackar om innan jag kritiserar.

Ibland har jag läst Alex Schulman och tyckt att han är pinsamt överskattad.

Ibland har jag läst Katrin Zytomierska och hoppats att jag aldrig blir en fjortis vid 30-års ålder.

Ibland har jag snubblat in på en "Jag heter Sara och är en 17-årig tjej som älskar mode och shopping och Gossip girl"-blogg.

Jag har dock aldrig följt en blogg (ni vet sådär maniskt varje dag) fram tills nu....

När jag slutade skriva på den här bloggen fyllde jag tomrummet genom att börja läsa andras bloggar. Jag har följt Katrin, Alex och diverse fjortisbloggar. Jag har kommit fram till följande:

1. Det finns vissa ord och uttryck som jag inte står ut med och de förkommer mest i modebloggar. Exempel på dessa är: Gaah och *cravings*, ok vi stannar där och reflekterar lite. "Gaah" används tydligen när skibenten vill uttrycka frustration. Hur ofta säger ni GAH när ni är frustrerade? Fågelläte...
Vidare till *cravings*. Detta andvänds ofta då t ex en bild på en chanelväska har lagts upp på bloggen och skribenten vill indikare att hon/han vill ha en just sådan väska. 2003 ringde och vill ha tillbaka * runt ord...

2. Alex Schulman kan få till roliga inlägg ibland. Jag har av någon outgrundlig anledning börjat tycka om honom. Misstänker att det beror på att jag jämför honom med alla andra intellektuellt understimulerade bloggar som ligger ute.

3. Personer som bloggar lever för att visa andra att de har ett liv. Ingenting blir spontant. Varje steg i den "oh-so-spontana" vardagen ska fotograferas och dokumenteras för att sedan visas upp för andra. Läste en blogg där en tjej skrev att hon precis hade vaknat och skulle hoppa in i duschen. Under inlägget fanns en bild på hennes schampo och balsam perfekt uppställda på ett vitt bord. Tragiskt.

Zuzan

Min telefon ringer. Jag ska svara. Var bara tvungen att knäppa en bild först..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0