Skönhetsideal

Alla känner vi minst en sån tjej. Du kanske till och med är en själv. Du vet tjejer som av någon outgrundlig anledning har fått för sig att det är attraktivt att vara korkad.

Jag blir inte klok på tjejer (ibland vuxna kvinnor) som tror att de måste vara "fjolliga" för att vara kvinnliga. Självfallet varierar det på en ganska bred skala exakt hur korkad man kan låtsas vara. Vissa konstruerar bara ett överdrivet ljust fniss medan andra tar det så långt så att de börjar prata bebisspråk. En annan effektiv metod är att lägga in onödigt många "asså", "typ", "liksom" i sina meningar.

Om du mot förmodan inte skulle kunna förmedla din inskränkthet via tal (tex genom ett foto)  så finns det knep att ta till även här. Ett lysande exempel är "dagens-outfit-posen" . Ni vet-  "jag är kissenödig och har plötsligt fått nackspärr så jag vrider huvet snett ner samtidigt som jag tittar upp och putar med läpparna -posen".  Det svider i mina ögon varje gång jag ser en sån bild!

Jag vill påpeka att det inte korkade tjejer jag kritiserar utan tjejer som låtsas vara korkade. Det är ungefär lika obegripligt som när invandrare lägger på en brytning med flit. Det sistnämnda fenomenet kräver dock ett helt blogginlägg för sig.

Tack för visat intresse!

Zuzan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0