Förklaringen!

Vissa har fattat och skrattat med oss andra har inte fattat och skrattat åt oss. Jag talar självfallet om "dagens lunch". Inget annat ämne har skapat så här stor debatt sen Brittan rakade av sig håret. Därför tänkte jag ta mig tiden att förklara syftet och idén bakom "dagens lunch" så att fler kan skratta med och färre skratta åt!

Som ni kanske redan vet var det ursprungligen min idé men Rana tyckte genast att den var genialisk. Hela inslaget handlar om att parodisera över "dagens outfit". Det jag vill insinuera med "dagens lunch"  är hur otroligt ointressant det kan vara att läsa om patetiska detaljer i andras vardag. Om ni på fullaste allvar tycker att det är intressant att läsa om vad vi har ätit till lunch så har jag alltså misslyckats totalt med mitt syfte!

Den andra aspekten i detta är utseendefixeringen. Jag tänker inte ljuga,- jag och Rana är olagligt heta men det betyder inte att vårt utseende är det viktigaste i våra liv. Genom att fota vad man har på sig varje dag och sedan dela det med hela världen så lägger man uppenbarligen stor vikt på vad man har på sig. Lite för stor vikt.

Så, som ni märker är den här bloggen inte bara sjukt rolig utan även ganska djup. Hoppas jag satte igång tankeverksamheten lite utan att döda läsglädjen totalt..

Zuzan

Kommentarer
Postat av: Ert största fan!

MIN FÖRKLARING!

Om min kommentar, till det förgående inlägget, var en av alla de kommentarer du syftade på när du skrev denna förklaring så vill jag bara påpeka att jag varit med på noterna hela vägen. Tro mig!

Det finns något som kallas ironi Men det vet säkert ni olagligt heta och jobbigt intelligenta tjejer redan om! ;)

2008-11-19 @ 19:07:13
Postat av: Zuzan

Haha din ironi var väldigt uppfattad, jag lovar. Du är en av de som skrattar med oss inte åt! Däremot fick jag lite kommentarer idag i skolan som var oroväckande..

2008-11-19 @ 19:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0