dinosaurier och traktorer!

Idag gjorde vi något väldigt ovanligt. Jag, Rana, Hina och Monira var med under ett "Ny Generation" möte.

För er som inte vet så är Ny generation en kristen skolgrupp. På vår skola är det mina kära vänner Marta och Louise som håller i mötena som oftast innefattar endast de själva. Men idag tänkte vi att de skulle få lite besök så vi kraschade mötet. Jag skulle ljuga om jag påstod att vi var välkomna men det är å andra sidan helt förståeligt med tanke på hur jobbiga vi var.

Dagens tema var Jesus återkomst och sånt (fattade ärligt talat inte allt då de läste direkt ut biben). Hur som helst så spelade det inte så stor roll vad ämnet var för diskussionen skulle snart styras av våra frågor. Det tog inte lång tid innan mötet spårade ur och plötsligt satt vi och pratade om dinosaurier. Jag (och alla andra icke-kristna) undrade hur bibeln förklarar att dinousrierna har funnits eftersom människan inte kan ha levt samtidigt. Louise var då vänlig och förklarade att man hade en annan tidsuppfattning förr och att dinosaurier kan ha levt innan människan. Monira tillade då att det inte är uteslutet att människan och dinosaurierna levt samtidigt eftersom man inte vet med säkerhet hur dinosauriena såg ut. Då gav Rana en av sina världskända liknelser, den löd som följande:

Rana: Men en traktor är ju alltid en traktor oavsett hur den ser ut. Alla traktorer dödar människor!

Zuzan: Men Rana hur menar du nu?

Rana: Äsch, ni fattar inte...

Efter lite eftertanke fattar man vad hon menar men jag tänker utmana er läsare! Vet du vad Rana menade? Posta då din gissning i kommentarsfältet! Den tre första som gissar rätt kommer få en hemlig present av Zura- redaktionen.
Lycka till!

Zuzan

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHHHHAHA .. Men Zuzan ALLA traktorer dödar faktiskt ALLA människor!

2008-11-19 @ 20:08:48
Postat av: Zuzan

Sorry Anonym, fel svar, men försök gärna igen! :)

2008-11-19 @ 20:10:36
Postat av: Lola

hahahahahahahahahahaha

2008-11-19 @ 20:16:15
Postat av: aka Nils

Rana menar att oavsett hur dinosaurierna såg ut så kvarstår det faktum att de är köttätande. Om människan levde samtidigt som dinosaurierna så skulle dinosaurierna ha utrotat människorna.

Rana undrar helt enkelt varför människorna är de som lever i dag. Hon menar att det borde vara dinosaurierna som levde kvar idag - om det faktum att människan och dinosaurierna levde samtidigt stämmer.

Har jag rätt eller RÄTT?

2008-11-19 @ 20:28:25
Postat av: Zuzan

Waaoww Nils!! Jag tror du tom tänkte ett steg längre än Rana där! Du är absolut en av de tre vinnarna! Vi måste tyvärr be dig posta din mejladress om du vill ha presenten :)

2008-11-19 @ 20:35:23
Postat av: aka Nils

Yeeeey! Fråga Rana, hon kan min mailadress! :)

2008-11-19 @ 20:41:41
Postat av: Zuzan

tyvärr Nils Rana har ingen aning om vem du är..

2008-11-19 @ 20:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0