Debatt ikväll!

Kl 22.00 ikväll går programmet Debatt på svt 1. Vet inte om programmet har spårat ur på sistone eller om det helt enkelt är så att jag har mognat tillräckligt mycket för att inse hur sjukt oseriöst det hela är. Jag är dock ganska säker på att Janne Josefsson sänkte nivå ännu ett snäpp när han tillträdde rollen som programledare. Ändå följer jag programmet maniskt (mest i underhållningssyfte) och ikväll är inget undantag. När jag var inne och läste Aftonbladet nyss (även här mest i underhållningssyfte) kom jag över en artikel om just kvällens Debatt-avsnitt.

I kväll ska man diskutera om häcklandet av offentliga personer har blivit en genväg till framgång. Därför tänker jag ägna hela detta blogginlägg åt att göra just detta!

Alex Schulman ska (självklat) medverka i kvällens debatt (eftersom hans liv går ut på att provocera så många som möjligt för att sedan få så mycket utrymme i media som möjligt för att han troligtvis lider av en voluminös dos av mindrevärdeskomplex). Jag inser att jag inte är så mycket bättre än Schulman genom att själv häckla honom men jag accepterade för längesen att "hycklare" är ett ord som omöjligt går att undvika.

På ett sätt antar jag att Alex är otroligt smart ändå. Jag menar, mannen har ju blivit miljonär genom att skriva dagbok som dessutom inte handlar om hans eget (säkert patetiska) liv, utan om andras. Bara det i sig är ju anmärkningsvärt.  Dessutom är han ju onekligen duktig på att skriva. Jag kan inte förneka att jag själv har fått mig ett gott skratt då och då och om jag ska vara helt ärlig så skiter jag fullständigt i om han är elak mot Blondinbella och resten av Sveriges ömkliga "kändiselit". Det som upprör mig är att vi använder vårt statligt finansierade mediautrymme för att föra en debatt om något fullständigt meningslöst.

Ännu en gång- JA, jag inser att jag själv har tagit mig tiden att skriva om detta så otroligt meningslösa men skillnaden är att jag inte kräver dig på 2032 kr per år!!

Janne Josefsson och diskussionsämnena i Debatt kräver nog två helt egna blogginlägg, men dessa får komma vid ett senare tillfälle. Nu ska jag svälja all min resterande integritet och förbereda mig inför ännu ett hjärndött avsnitt av Debatt!

/ Zuzan

                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0