Årets i-landsproblem?

Läste Aftonbladet nyss (inte stolt) och kom över en artikel som jag tycker är ganska representativ för nivån på artiklarna som publiceras där. Artikeln heter " Hans bredband funkar inte när det regnar" !!!


"Torbjörn Mård i Mellösa utanför Örebro kan bara använda sitt bredband när det är fint väder.

När det börjar regna slutar det att fungera.

- Det räcker att det är fuktigt på natten för att jag ska tappa kontakten med internet, säger han."  (citat)

Jag blir så fruktansvärt arg när jag läser sånt här! Jag menar här ska vi västlänningar gå och ha dåligt samvetet för att de fattiga barnen i Afrika inte har mat. Vi tvingas skicka en massa bidrag och plågas igenom "Faddergalan" varje år. Varenda jävla år ska vi sitta där hemma i tv-sofforna och tvingas se ÄNNU ett repotage med Carola i Uganda (för alla vet ju att ugandeser älskar Carola) som sedan följs upp av ett skräckfyllt framträdande. Vems fel är då detta kan ni kanske fråga er? Svaret är enkelt - PLAN!! Men jag har en fråga till er kära PLAN:

Hur kan ni sova om nätterna när vi vet att Torbjörn Mård i MELLRÖSA inte har bredband när det regnar??!!

Okej snubben har uppenbarligen hittat på sin hemort (alla vet ju att Mellrösa inte är ett riktigt ställe) men det betyder inte att han ska berövas på sina mänskliga rättigheter! Nej jag säger stoppa alla biståndprojekt och satsa pengarna på att hjälpa Torbjörn istället.

Zuzan


Kommentarer
Postat av: Anonym

His bredband can stand under my umbrella ella ella..

2008-11-20 @ 21:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0