Pressen

En av Sveriges baksidor är våra såkallade "kändisar". Offentliga personer som syns i media. Som det skrivs om i kvällspressent. Som unga flickor och pojkar ser upp till. Nu tänker jag inte på de som faktiskt är kända för att de är bra på det de gör. Jag tänker på de som jag skulle vilja kalla för - utfyllnadspersoner. Personer vars enda funktion är att fylla ut de alltid lika meningslösa artikelsidorna i tidningarna för att de så kallde "journalisterna" ska kunna behålla sina jobb.
En ufyllnadsperson är Fadde. Alla har någon gång hört talas om Fadde. Men vad är han egentligen känd för? Jag vet att han har varit tillsammans med en annan ufyllnadsperson, Linda Rosing. Och att han bl.a. har varit med i programmet "Du är vad du äter" och gjort en riktigt skrattretade insats i "Debatt". Mer än så vet jag faktiskt inte. Då är det ju tur att aftonbladet gör oss lite klokare. Under rubriken "Var äter Fadde lyxmiddag?" och svaret på rubriken "Jag gillar grova måltider" kan du läsa lite om Fadde och Faddes vardag. Det kan tyckas att Fadde får ta all skit nu, men problemet ligger inte hos honom. Problemet ligger hos den alltid lika meningslösa, missvisande, pengatörstande och framför allt skrattretade - kvällspressen.

Rana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0