student, kock, musiker, bloggare, konstnär, artist, fotograf, författare...

Har funderat på en sak på sistone. Rana skrev ett inlägg om "utfyllnadspersoner" och konstaterade att dessa sällan har något riktigt yrke, de är mestadels kända för att vara kända. En sak slog mig dock. Dessa utfyllnadspersoner tar sig ofta friheten att ge sig själva yrkesbeteckningar som är högst tveksamma. Carolina Gynning och Fadde är tex "konstnärer".

Jaha okej, men jag lagade mat igår så då är jag kock nu. Juste jag spelade blinka lilla stjärna på min kusins keyboard så musiker borde jag kunna kalla mig också. Eftersom jag sjunger och dansar hela dagarna vore väl "artist" en passande titel. Ritade en massa blommor i mitt kollegieblock istället för att anteckna under min engelskalektion så konstnär skulle ju inte sitta helt fel. Tog kort med mobilen- fotograf? Skriver jämt en massa texter till skolarbeten-författare/journalist? Ja ni ser, listan kan bli riktigt lång men det finns ett yrke som ni aldrig kommer se i min lista - utfyllnadsperson!

Zuzan

Kommentarer
Postat av: beccau

sv: Tack så mkt, eran var oxå snygg!

2008-12-06 @ 01:28:05
URL: http://beccaslothericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0