Freddy får inte bli årets lucia!!!

Aftonbladet har gjort det igen.  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3890408.ab

Vet inte vad jag skulle ta mig till utan Aftonbladets nyheter. Tänk vad många små skitnyheter vi skulle gå miste om utan Aftonbladet.

Den här gången handlar det om en snubbe i Motala som blev framröstad som årets lucia men rektorn vägrade acceptera detta och gav ljuskronan till en kvinnlig elev. Sjukt dåligt om ni frågar mig. Vem har sagt att Lucia var en kvinna liksom?!

Okej han (Lucia) hade visserligen långt hår och bar klänning men om det ska vara tillräckligt underlag för att kalla honom kvinna borde väl Thomas DiLeva också vara en kvinna?

När vi ändå är inne på ämnet vill jag passa på att ifrågasätta en annan betydelsefull persons kön. TinkieWinke i Teletubbies!!

What's up med honom egentligen? "Snubben" har en djup mansröst men är osunt fäst vid sin röda handväska!!! Bara jag som ser ett problem med att vi förvirrar små barn på det sättet? Tydligare genusbudskap tack!

Vi vill ju trots allt inte att barnen ska gå runt och tro att de kan bete sig som de själva vill utan att ta hänsyn till andras könsuppfattningar. Se bara hur det gick för Freddy i Motala!

   
foto: Anders Eklund, Motala tidning


 TinkieWinkie. Ursäkta bildkvaliten, ville förstora så att väskan syns bra..

Zuzan

Kommentarer
Postat av: evin

tufft liv

2008-12-01 @ 21:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0