En vacker dag!

Läste nyss att kända svenska kvinnor har designat "trendiga" dockkläder till barbiedockor. Dockorna ska auktioneras ut på tradera och pengarna går till Barncancerfonden. Bland de som har designat finner vi namn som Isabella "Blondinbella" Löwengrip, Carolina Gynning, Ebba von Sydow, Natacha Peyre, Linda Rosing och många fler.

Jag blir helt varm när jag läser om det här. Så himla fint att småflickor äntligen får ordentliga förebilder att se upp till. Tidigare hade barnen bara själva barbiedockan att efterleva men nu kan de även inspireras av de fräcka outfitsen. Sen så blir det ju mindre diskriminering med hjälp av dessa dockor också. Man måste tex kunna läsa för att ta del av Blondinbellas och Ebbas visdomsord (ja, jag vet att de kan prata men det är sällan man begriper vad de säger). Men med hjälp av dockorna kan alla ta del av vad som är inne, tom de som inte har lärt sig läsa än. Det som gör saken ännu bättre är att pengarna går till Barncacerfonden. Man hjälper barnen på två sätt liksom!

Önskar att jag också blir sådär känd nån dag så att jag kan vara med och förändra världen på det  här sättet. Frågan är bara vilken metod som är mest effektiv om jag vill nå den där stjärnsatusen, ska jag söka till Big Brother, vika ut mig i Playboy, eller blogga om dagens outfit? Svårt att säga..

Zuzan

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja barncancerfonden var det naturligtvis :) Väldans fina dockstassar men de lär nog kosta en del, fast ändamålet är ju gott :)

2008-12-02 @ 22:56:55
URL: http://weathergirl.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack så hemskt mkt för de värmade orden! Måste säga att er blogg är, som utlovat, underhållande och jag håller helt och fullständigt med angånde Tradera-Barbisarna... Har själv förundrats över detta fenomen och dessa "kändis"designers... Men för att få det privilegiumet att designa Barbiekläder rekomenderar jag först ett utvik i playboy (svenska motsvarigheter kan funka om du vågar skrika högt på skånska och apa dig i "Stjärnor i kris") och sedan publicera dagens outfit (påklätt förstås, du är ju en serriös konstnär, eller hur?)... ;)

2008-12-05 @ 22:28:31
URL: http://idinlillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0